Egy pohár latte

Egy pohár latte

Anyuka vagy és van egy vállalkozás ötleted? Ne csak álmodozz, készítsd el a saját ötlettérképedet!

2019. augusztus 30. - Egy pohár latte

Otthon vagy a kisbabáddal és rájöttél, hogy nem szívesen mennél vissza a korábbi munkakörödbe? Esetleg van egy régóta dédelgetett ötleted, amit majd egyszer, ha úgy hozza az élet megvalósítanál? Szerintem nem kell a távoli jövőben gondolkodnod. Pontosan tudom, milyen kisgyermek mellett, néha fáradtan, megosztott figyelemmel koncentrálni bármire. De, az biztos, hogy már ma is tehetsz azért, hogy esetleg egy-két év múlva ne a nulláról kelljen belevágnod az ötleted megvalósításába. Ha kézműves terméket szeretnél piacra dobni egyszer, és most nincs időd horgolt táskákat készíteni, akkor sincs minden veszve.

Gyűjtsd össze a témában szerzett eddigi tapasztalataidat, esetleg korábbi munkáidat vagy prototípusaidat fotózd le, és kezdj el közösséget építeni! Akár egy instagram oldal, akár egy kis zárt csoport megfelelő terep lehet, ahol csiszolhatod az üzleti vénádat. Egyúttal pedig kitűnő piackutatási lehetőség is.

ana-tavares-vdwinwbdx0y-unsplash.jpg

Fotó: Unsplash (Ana Tavares)

Ahhoz, hogy vizuálisan is átlásd az ötleteddel járó feladatokat, készítsd el a saját, személyre szabott ötlettérképedet!

1. Vegyél elő egy papírt, füzetet és egy tollat!

2. Térképezd fel részletesen az ötletedet!

3. Középre írd fel a konkrét ötletet! Ha már a fenti példánál maradunk, akkor kézműves táska.

4. A termékedet vedd szemügyre a lehető legtöbb szempontból! (célcsoport, előállítás, értékesítés, marketing, pénzügy, stb.)

5. Az egyes területeket bontsd ki a lehető legrészletesebben, akár egy külön gondolattérképen, hogy tiszta képet kaphass arról, hogy milyen feladatok, teendők várnak rád ahhoz, hogy az ötletedből egyszer valódi vállalkozás lehessen.

6. Ha a feladatokat is rögzítetted, gondold végig, van-e olyan, amit már most el tudnál végezni. Mire van szükséged (pénz, eszközök, idő, tanulás, energia) ahhoz, hogy elindulj?

 

mindmap.jpg

Mire elkészülsz, pontosan látnod kell, hogy hogyan, milyen módon szeretnél eljutni majd a vállalkozásod elindításáig. Majd azt is tudnod kell a feltérképezés eredményeként, hogy mi a célod, mi a missziód, ki pontosan a célcsoportod, munka mellett vagy vállalkozóként szeretnéd a termékedet (szolgáltatásodat) értékesíteni, és azt is, hogy egyedül vagy csapatban.

Pl.: A folyamat eredménye lehetne ez. A konkrét terméked: egyedi tervezésű, horgolt laptoptáska üzletasszonyoknak. Az előállítást teljesen egyedül végeznéd, de a marketingben egyelőre nem vagy jártas, ezért bizonyos feladatokat kiszerveznél, ehhez a legjobb barátnőd egy lehetséges alternatíva, akinek kisujjában van a közösségi média jelenlét és imád fotózni is. Szeretnél egy weboldalt és a második évben egy webshopot is, ehhez még pénzt kell gyűjtened, amit a következő év januárjában el is tudsz kezdeni. Terveid szerint nem mennél vissza dolgozni, amikor a gyermeked már közösségbe jár. A következő hónapokban még az anyaságra koncentrálsz száz százalékosan, de jövőre már délelőttönként két órát tudnál szánni a projektedre.

Még mindig lelkesít az ötleted? Felvillanyoz az érzés, ha elképzeled magad a saját terméked (szolgáltatásod) képviselőjeként? Úgy érzed, hogy ez még csak a kezdet, ezer ötleted van, amivel később szeretnéd továbbfejleszteni a vállalkozásodat? Akkor mindenképp kezdd el, legalább fejben, szisztematikusan haladva a céljaid felé! Ha megvan a kellő elhivatottság és alázat benned, akkor biztosan eléred majd az általad kitűzött célokat. Ehhez ragadj meg minden lehetőséget, kérj segítséget, delegálj, és mondj nemet olyan teendőkre, amik erőn felüliek jelenleg az életedben.

Még ma elkészíted a saját ötlettérképedet?

 

Ha úgy érzed jól jönne egy kis támogatás az ötleted kifejtéséhez, akkor itt kaphatsz lendületet a projektedhez!

süti beállítások módosítása