Egy pohár latte

Egy pohár latte

Haladj a dolgaiddal, írj teendőlistát!

2019. szeptember 04. - Egy pohár latte

Miért is kell teendő listát írni? Valójában nem kell. De iszonyatosan hasznos tud lenni, ezért, ha kialakítod és a reggeli vagy esti rutinod részévé teszed, nem bánod  meg. De hogyan is érdemes úgy elkészíteni, hogy az tényleg jól működjön? Igazából nincs egyetlen jól bevált recept, de azért vannak olyan praktikus szempontok, amiket, ha beiktatsz, tutira segít abban, hogy használd is a listádat.

emma-matthews-p6g6s_kxkfc-unsplash.jpg

Fotó: Unsplash (Emma Matthews)

Hibák, amiket kerülj el:

1. Ne akard megváltani a világot! Ha eddig nem tudatosan végezted el a napi feladataidat, akkor ne egy napra akarj bezsúfolni mindent! Azaz ne írj fel 20 feladatot, mert akkor a kudarcélmény garantált a nap végére.

2. Legyen a feladatok között olyan is, ami könnyű, ne csak azokat írd egymás után, amik külön-külön is óriási energiát igényelnek!

3. Ha gondot okoz számodra az, hogy megteremtsd az egyensúlyt a munka és a család között, akkor mindig legyen a teendőid között olyan, ami csak a családhoz kötődik és olyan is, ami a munkáddal kapcsolatos.

Ha vannak felhalmozódott, hátralékos teendőid, amiknek már a gondolatától is kikészülsz, akkor próbáld meg ezeket projektként kezelni és lebontani annyi kis részfeladatra, amennyire csak lehetséges. Ezeket elosztva rögzítsd a napi listádban, és lehet, hogy ezáltal csak hosszabb idő elteltével jutsz a végére, de egyszer legalább elvégzed. És ez a cél, nem igaz? Mert az azért ijesztő tud lenni, ha arra gondolunk, hogy például aktualizálni kellene végre a gardróbot. Itt az új évszak és lassan elő kellene szedni a melegebb ruhákat, kabátokat, stb. Bontsd le ezt a gardrób projektet részfeladatokra, mondjuk így:

1. összeszedni azokat a nyári ruhákat, amiket már biztosan nem veszel fel idén, tedd el ezeket a felső polcra, vagy ahová szoktad

2. átnézni, hogy van-e mindened erre az évszakra

3. kinevezni egy zsákot azoknak a daraboknak, amiktől szívesen megválsz, mert nem használod őket, de még jó állapotban vannak, ezeket eladományozhatod

4. vedd elő az átmeneti ruhadarabokat, ellenőrizd őket, ha ki kell mosni, tisztítani, akkor tedd külön

5. mosd ki, vidd el a tisztítóba a szükséges holmikat

6. vidd el az eladományozott ruhákat az általad meghatározott helyre

7. hajtogasd át a szezonális ruháidat, töröld át a polcokat

8. szerezd be az esetlegesen szükséges darabokat

Ez csak egy egyszerű példa, és amint látod ez a projekt elosztható nyolc napra, és persze megcsinálhatod egy napon is, ha erre kapacitásod van. De, ha munka, tanulás, kisbaba mellett nem ez a prioritás, de mégis szeretnéd rendben látni a holmijaidat, akkor ezzel a módszerrel szép lassan is eljutsz oda, hogy a végén szépen sorakozzanak azok a ruhadarabok, amik aktuálisak, amiket szeretsz.

Én alapvetően reggelente írom le, a kávém társaságában a teendőimet. Ez egyfajta rituálé már, és igazán megnyugtató látni, hogy ma is haladok a dolgaimmal, fogynak a feladatok és szinten tartom a háztartást, a gyerekekkel kapcsolatos feladatokat, a munkámat, a folyamatban lévő projektjeimet és még az életmódomra is odafigyelek. Apropó életmód. Ha új szokást szeretnél beiktatni az életedbe, legyen az sport, olvasás, főzés, bármi, akár ezt is felírhatod egyfajta feladatként a teendő listádra, egészen addig, amíg az új szokás ki nem alakul. De erről, majd egy másik bejegyzésben. :)

Te hogyan csinálod?

 

 

 

süti beállítások módosítása